Mântuirea mea este despre El. de Max Lucado

Mantuirea mea este despre El

Cine s-ar uita la crucea lui Christos şi ar spune, “Treabă bună, Isus. Îmi pare rău că nu ai terminat-o, însă o sa iau eu frâiele.“?

Îndrăznim să punem la îndoiala încoronarea lucrării lui Dumnezeu? Îndrăznim să gândim că cerul are nevoie de ajutorul nostru pentru a ne mântui? Legalismul îl micşorează pe Dumnezeu şi în procesul acesta, încurcă lucrurile cu noi.

Pentru oricine doreşte să câştige cerul, Pavel întreabă, “cum va întoarceţi iarăşi la acele învăţături începătoare, slabe şi sărăcăcioase, cărora vreţi să vă supuneţi din nou?… Unde este, deci, fericirea voastră?”(Galateni 4:9, 15).

Legalismul este lipsit de fericire pentru că legalismul este fără sfârşit. Întotdeauna este un alt curs de frecventat, persoană de învăţat, gură de hrănit. Deţinuţii încarceraţi în mântuire-proprie găsesc de lucru dar niciodată fericire. Cum ar putea? Ei nu ştiu niciodată când se termină. Legalismului i se scurge fericirea.

Harul, pe de altă parte, oferă pace. Creştinul se încrede într-o lucrare încheiată.

Harul oferă odihnă. Legalismul niciodata nu o face. Atunci de ce îl îmbrăţisăm? „Cine se încrede în inima lui este un nebun”(Proverbe 28:26). De ce ne încredem în noi înşine? De ce adăugăm la lucrarea încheiată a lui Dumnezeu?

Adevărul este că nu o facem. Dacă credem că o facem, am pierdut mesajul. „Unde este, deci, pricina de laudă?” Pavel se întreabă (Romani 3:27). Unde este, întradevăr? Cu ce ai contribuit? Cu excepţia apartenenţei la o decadenţă totală, nu mă pot gândi la un lucru.  „Şi voi, prin El, sunteţi în Hristos Isus.”(1 Corinteni 1:30). Mântuirea îl glorifică pe Mantuitor, nu pe mântuit.

Mântuirea ta reflectă mila lui Dumnezeu. Nu are de-a face cu nimic din efortul tau ci numai cu al Lui. „Eu, Eu îţi şterg fărădelegile, pentru Mine, şi nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatele tale.” (Isaia 43:25, sublinierea mea).

Poţi adăuga ceva la mântuirea aceasta? Nu. Lucrarea este terminată.

Poţi câştiga această mântuire? Nu. Nu-L dezonora pe Dumnezeu încercând.

Îndrăznim să ne lăudam în privinţa acestei mântuiri? Cu nici un chip. Dătătorul de pâine, nu cerşetorul, merită lauda. „Cine se laudă, să se laude în Domnul” (1 Corinteni 1:31)

Nu este despre ceea ce facem noi; totul este despre ceea ce face El.

From
It’s Not About Me
© (Thomas Nelson, 2007),
Maxlucado.

M.Z.

Un răspuns la „Mântuirea mea este despre El. de Max Lucado

  1. Pingback: Mântuirea mea este despre El. de Max Lucado « ~Big Brother~

Lasă un răspuns

