Trupul meu este despre El. de Max Lucado

Trupul meu este despre El.

„Nu ştiţi că trupul vostru este templul Duhului Sfânt, care locuieşte în voi?”(1 Cor. 6:19). Pavel a scris aceste cuvinte împotriva obsesiei după sex a corintenilor. „Fugiţi de curvie” scrie în fraza anterioară. „Orice alt păcat, pe care-l face omul, este un pãcat savârşit afară din trup; dar cine curveşte, păcătuieşte împotriva trupului său.(v.18)

Ce scriptură somon! Nici un mesaj nu înoată mai în contra curentului ca aceasta. Cunoşti imnul sexual al zilelor noastre: „Fac ce vreau. E trupul meu.” Răspunsul ferm al lui Dumnezeu? „Nu, nu e. E al meu.”

Înţelege te rog, Dumnezeu nu e antisex. Îndepărtează orice noţiune cum că Dumnezeu ar fi anti-afecţiune şi anti relaţii sexuale. Până la urmă, el a dezvoltat întregul pachet. Sexul este ideea Sa. Din perspectiva Sa, sexul nu e lipsit de sfinţenie.

El vede intimitatea sexuală în felul în care văd eu Biblia familiei. Moştenită din partea tatălui, volumul are sute de ani şi e groasă de cam 30 de centimetri. Plină de însemnări, mâzgălituri, şi un arbore genealogic, care este, după estimarea mea, de nepreţuit. Deci, o folosesc cu grijă.

Când am nevoie de un taburete, nu mă întind după Biblie. Dacă picioruşul patului meu se rupe, nu folosesc Biblia familiei ca proptea. Când avem nevoie de hârtie veche pentru împachetat, nu rupem o coală din această carte. Rezervăm obiectul familial pentru vremuri speciale şi îl păstrăm într-un loc ales.

Priveşte sexul la fel- ca un dar sfânt care să fie deschis într-un loc special în vremuri speciale. Locul special e căsnicia, şi timpul este cu soţia ta.

Sexul ocazional, intimitatea în afara casniciei, atrage jocul corintian. Pretinde că putem da trupului fără să afectăm sufletul. Nu putem. Noi oamenii suntem aşa de complicaţi psihosomatic încat orice atinge soma impactează psiho deasemenea. Fraza egocentrică „atâta timp cât nimeni nu este rănit” suna nobil, dar adevărul este că, nu ştim cine este rănit. Gândirea centrată pe Dumnezeu ne salvează de sexul ce credeam că ne-ar face fericiţi. Poate crezi că distracţiile tale sunt inofensive, şi ani pot trece până când razele x ar arăta problemele interne, dar nu fii păcălit. Sexul ocazional este o dietă cu ciocolată- are un gust bun pentru o vreme, dar dezechilibrul te poate ruina. Sexul separat de planul lui Dumnezeu răneşte sufletul.

Trupul tău, templul lui Dumnezeu. Respectă-l.

From
It’s Not About Me
© (Thomas Nelson, 2007),
Maxlucado.

M.Z.

Lasă un răspuns

